Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Müzik Dünyası > Müzik Genel
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - Türk Musikisi'nde Makamlar - HÜSEYNİ MAKAMI
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

Türk Musikisi'nde Makamlar - HÜSEYNİ MAKAMI

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
invertor Açılır Kutu Gör
Security Professional
Security Professional
Simge
İnventor

Kayıt Tarihi: 18-01-2008
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 3365
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı invertor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Türk Musikisi'nde Makamlar - HÜSEYNİ MAKAMI
    Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 18:42
HÜSEYNİ MAKAMI

a. Durak : Dügah perdesidir
b. Seyir : Inici – çikicidir
c. Dizi : Yerinde Hüseyni beşlisine, Hüseyni perdesi üzerinde bir Uşşak dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelir.
d. Güçlü : Hüseyni perdesidir
e. Yeden : Rast perdesidir
f. Donanim : Si koma bemol, fa bakiye diyez


Büyük Mücennep - Küçük Mücennep - Tam - Tam - Büyük Mücennep - Küçük Mücennep - Tam

Dizinin Seyri: İnici - çıkıcı seyre sahip olan Hüseyni Makamının seyrine genellikle güçlüsü olan Hüseyni perdesinden başlanır. Bu perdede ısrarlı kalışlar yapılır. Dizinin alt tarafında bulunan Hüseyni beşlisinin sesleri kullanılır. Tekrar Hüseyni perdesinde kalış gösterildikten sonra üst tarftaki Uşşak dörtlüsünün seslerine geçilir. Dizinin üst tarafına çıkırken kullanılan Evç perdesi iniş cazibesiyle Acem sesi haline gelir. ( Bu durumda Hüseyni perdesi üzerinde bir Kürdi dörtlüsü meydana gelmiş olur. ) Tekrar güçlü perdesinde asma kalış yapılarak Hüseyni beşlisinin seslerine geçilir. Çargah perdesinde asma kalış yapılıp Dügah perdesinde karar verilir.

Makamın Özelliği: Hüseyni Makamının en büyük özelliği çok yaygın oluşudur. Hislerimizi en iyi anlatan makamlarımızın başında gelir.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör



Bu Sayfa 0.164 Saniyede Yüklendi.